Om Vampire Diaries + intervju med Nina & Paul

Vad är det om?

När den först infördes "The Vampire Diaries" lät som någon försökte ta "Dawson's Creek" och korsa den med "Twilight". En fruktansvärd idé, eller hur? Inte när det är denna underhållande! Serien är baserad på en roman serie skriven av LJ Smith där vi får inblick i dagboken 17-åriga Elena Gilbert (Nina Dobrev).

Fyra månader efter den tragiska bilolyckan som dödade deras föräldrar, Elena Gilbert och hennes 15-åriga bror är Jeremy fortfarande försöker hantera sin sorg och gå vidare med sina liv. Elena har alltid varit en stjärna student, vacker, populär och involverad i skolan och vänner, men nu finner hon sig själv som kämpar för att dölja sin sorg från världen. När skolan börjar, är Elena och hennes vänner fascineras av en vacker och mystisk ny student, Stefan Salvatore (Paul Wesley) Stefan och Elena omedelbart dras till varandra, och Elena har ingen möjlighet att veta att Stefan är en månghundraårig vampyr som kämpar för att leva fredligt bland människor, medan hans bror Damon (Ian Somerhalder) är en inkarnation av vampyr våld och brutalitet. Nu har dessa två vampyr bröder, en god, en ond, är i krig för Elena själ och för själar av hennes vänner, familj och alla som bor i den lilla staden Mystic Falls, Virginia.

Varför det är så bra ?

En av de bästa sakerna med "The Vampire Diaries" är pacing. De storylines flytta i rasande fart, en konflikt införs en vecka är det löst till nästa och en nya grödor konflikt upp. Paul Wesley, som spelar Stefan kunde ha förvandlats till en ruvande klon av Twilight's Edward, men det visar undviker falla i fällan genom att Stefan har några riktiga brister. Även om kärlek triangel kanske inte allas kopp te, Stefan / Elena / Damon en är fantastiskt. Det är något som talar för en show som believably kan skapa relationer trassligt nog att det är nästan omöjligt att plocka en favorit sida. Eftersom spelarna i denna triangel, Paul Wesley, Nina Dobrev och Ian Somerhalder är var helt sympatisk och charmig på sitt eget sätt.

RTE Guide s Janice Butler ikapp med Nina och Paul i Monte Carlo TV Festival för att få alla smaskiga detaljer från showen.

Janice Butler: Med hänsyn till namnet på showen, skriver du dagbok själv?

Nina Dobrev: Nej! Jag knappt har tid att sova på natten så jag har inte haft en chans att föra en dagbok. Jag skrev i en dagbok på och av och jag önskar att jag fortsatte att göra det. Det är så lustigt att se tillbaka på dem och vid tidpunkten för minsta sak var så allvarlig och viktigt.

JB: Varför tror du att vampyr genren har blivit ett sådant fenomen?

ND: Vampyr symboler en massa olika saker. De brukade beskrivas enligt ful och skrämmande men nu kvinnor kastar sig på dem och vill bli biten! Den vampyr är som utstött, den person som inte passar in i mängden - alla bara vill bli älskade och accepterade.

JB: Tror du att det finns ett utgångsdatum på det?

ND: Jag hoppas verkligen det inte finns något förfallodatum av hänsyn till vår show. Men du vet, det faktum att Twilight var så framgångsrik att det gjort världen medveten om att folk ville se mer om vampyrer. Så tack och lov för oss, har Twilight gett oss möjlighet att göra en TV-show, och jag tror att vi har ett par år åtminstone.

JB: Hur är det att sitta fast i mitten av två underbara pojkar på den här showen?

ND: Åh det är hemskt! Men tack och lov är jag inte fastnat mellan Ian och Paul. Dessa pojkar är min familj nu, särskilt eftersom vi skjuta i Georgien så vi är borta från våra egna familjer hela tiden. Vi är väldigt nära och det finns underbara människor - jag kunde inte be om en bättre rösterna.

JB: Innan du fick ditt stora genombrott på Vampire Diaries, jag tror du var en modell, det gjorde du nytta av den erfarenheten?

ND: Jag gjorde en liten bit av modellering, när jag var yngre var jag en gymnast så jag var mycket liten och lång och någon trodde att jag skulle kunna vara en modell. Jag försökte det för ett litet tag men insåg att jag inte mådde uppfyllt bara står och ser söt, jag ville uttrycka känsla och jag kändes som jag hade mer att säga. Till dem som gör det, tror jag de är utmärkta, men det är inte min kopp te.

JB: Du har nyligen slagit på stora 21 i år, är du där du vill vara på denna milstolpe.

ND: Jag är framför där jag någonsin trott jag skulle vara. Alla har ambitioner, men jag känner att jag bodde hemligheten livsstil utan att namnge den, och jag bara inte att jag skulle få det så snabbt. Jag är mycket lycklig och jag vet att jag inte tar för givet. Jag är inte en av dem som uppnår framgång och bli galen, jag är väldigt låg profil.

JB: Det finns så många jämförelser som gjordes mellan Vampire Diaries och Twilight, är det någonsin frustrerande?

Paul Wesley: Ja titta, det är otroligt lika, vi båda har en high-school-miljö, en mystisk kille som dyker upp och blir kär i en dödlig flicka. Han har alla dessa konflikter på grund av arten av sin situation och det faktum att hon är en vampyr. Så jag förstår att plats hos de båda berättelser är nästan identiska. Vissa människor säger att jag faktiskt ser ut som Rob Pat. Jag såg inte Twilight innan de skjuts Vampire Diaries men det skulle vara okunnig och dum att säga att vår show inte genererat ett surr på grund av framgången med Twilight men jag tror att vi har framstående oss i detta skede.

JB: Vem skulle vinna i en kamp: Edward Cullen eller Stefan?

PW: Jag vet inte tillräckligt mycket om Edward Cullen, att vara ärlig mot dig, så jag vet inte vad hans förmåga och befogenheter. Det är verkligen upp till tittaren eller läsaren att avgöra. När de börjar se showen, kan de göra sina beslut, men jag har ingen aning. Jag kan inte ens svara på det.

JB: Har du gjort en back-story för din karaktär 100-åriga liv?

PW: Ja. Först av allt, jag har böckerna som referens, vilket är trevligt, även om det inte är ett ordagrant sak, där vi efter böcker, ord för ord. Men har jag det som en bra referens för back0story. Då, som skådespelare, jag tror alla skapar lite av en back-historia, särskilt mig. Stefan har så mycket historia som jag har också.

JB: Medan Damon är helt klart den onda broder, finns det en mörkare sida till Stefan att vi får se?

PW: Jag vill utforska det. Jag tror att han hängav sig åt som en vampyr för lite. Och nu, om allt inte går hans väg, och Damon får sin flicka, och saker närmar sig sitt slut, kan han måste ta till våld och några skadliga aktiviteter.

JB: Stefan är en väldigt cool karaktär, och en träff med damerna, det är sant att livet?

PW: Det är faktiskt roligt att jag spelar denna suave vampyr eftersom jag är nog det värsta när det gäller kvinnor, jag är en stammande idiot. Jag är alltid på jakt efter några tips.

JB: Eftersom föreställningen har varit en sådan framgång, skulle du ha några ambitioner att göra en stor skärm version av det?

PW: Jag vet faktiskt inte, ingen har någonsin frågat mig det. Vi måste se om det kunde översätta på den stora skärmen. Jag minns de gjorde "The X Files" film och av vad jag kan minnas att det inte fungerade.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0