MTV recensioner 2010: "The Vampire Diaries" blir tv-serien "som-ska-vara"

Nu, innan du påbörjar en rasande tirad på Twitter påminner mig om att den uber-beroendeframkallande "The Vampire Diaries" släpptes 2009 (ännu 2010), låt mig förklara. När CW-serien hade premiär hösten 2009, tvivlade jag om det fanns plats i mitt hjärta vampyr älskare torterad av en annan trio (ni vet, förutom Edward, Bella och Jacob). De första avsnitten har inte övertygat mig, men under 2010 "TVD" lagt sig i veck, snidade sin egen nisch i den mättade värld av vampyrer i populärkultur och förtjänat sin rättmätiga plats i min linje av serie som jag semanalment . När nu året går mot sitt slut, låt oss titta på vad du gjorde bra "DTV".
r 2010 började faktiskt med serien var i mitten av två månader (!) på paus. Men låt inte Hollywood Crush fans "TVD" nej bita att tugga. Steven R. McQueen lämnat ledtrådar om varulvar som kom till Mystic Falls och hans nya kärlek intresse Malese Jow, avslöjande: "Jag vet allmänheten kommer att älska det, som i secretoyo gjorde en liten." Awwww. Samtidigt var Nina Dobrev, Paul Wesley, Ian Somerhalder improvisera ockuperat av Katerina Graham Nylon magazine och flödade över den framtid Witch Bonnie.
När "TVD" äntligen återvänt den 22 januari var mer än glad att få en lösning. Vi väntade inte så många uppenbarelser. Elena antogs! Damon blev hustru till Alarik! Stefan räddade livet på Elena innan någonsin känt! Ugh! Men bara en månad senare flyttade serien till en annan paus (även kort). Du är ett skämt, "TVD"!
Den första hela säsong intensifierats efter det, vilket leder till ett slut som lämnat oss med bara tre ord på våra läppar, käke slack, "Herregud. (Även om att vara rättvis, Nina varna oss.) I en bitter gest Malese platser ett samtal till Hollywood Crush för att lindra vår sorg för den förtida nedläggningen av Anna. Anna vila i frid.
Och då är vi kvar med en lång varm sommar att uthärda tills den andra säsongen. Vi gjorde knappt igenom tack vare paddla från co-exekutiv producent Julie Plec, nyheter och information panel, Comic-Con, ord en serie böcker av Stefan spin-off och två PR-affischer hotssss.

Men slutligen den stora dagen kommit: Säsong 2 hade premiär den 10 september. Vi visste att det skulle bli en snabb resa, men vem kunde ana vad det skulle vara riktigt bra. Nina var djupt vig med en dubbel roll som både Elena och Katherine sparkad i ryggen av Caroline som en vampyr. Tyler vann vår sympati som en förvirrad rookie varulv. Och Damon visade tillräckligt hjärta att göra oss smälta till en pöl på vår soffa mer än en gång.
Off-skärm, är stjärnor höll också upptagen med välgörenhetsarbete och andra projekt. Ian startade sin egen miljö stiftelse som för hennes födelsedag 32, lånade Katerina och Candice sina röster till kampanjen "Livet från den ljusa" och Malese nedtryckt för att spela 16-åriga heroin Katniss Everdeen i anpassningen av den kommande "The Games hunger. "
Vi har ingen aning vad som väntar för "TVD" när jag kommer tillbaka under 2011 (januari 27 till att vara exakt), men det är något i stil med 2010, du vill blockera torsdag natt nu.