Kevin Williamson och Julie Plec: Är Damon värd Elena?

Det är ingen hemlighet att många fans av "The Vampire Diaries" är uppmuntrande Damon (Ian Somerhalder) och Elena (Nina Dobrev) att äntligen vara tillsammans.
Medan Damon har erkänt sina känslor för Helen, hon är inte precis hans största fan just nu. När allt på premiären av säsongen, bröt nacken till sin yngre bror - och kan vara ett slags mördare i sinnestillstånd av ett barn.
Jag var på New York Comic-Con att prata med exekutiva producenter Kevin Williamson Julie Plec om framtiden för duon till en veritabel armé av Twitter fans kallar "Delena".
Du hör definitivt de där killarna. En Plec älskar att läsa tweets från fläktar, sammanfattningar och kommentarer till varje avsnitt. "En av de bästa sakerna med denna erfarenhet är att våra fans är mycket verbal, säger han. "Samhället är mycket djup och mycket, mycket stödjande, och det är bra."
Hon medger att hon ibland måste tvinga sig själv att kliva ur datorn. "Alla dessa flickor är som" Damon och Elena för evigt! Delena! Ahh! Åh, det är ingenting i det program som körs med undantag för Damon och Elena! och sedan ett steg tillbaka och du är som väntar, nej, håll dig borta från Twitter. "
Williamson är spännande fascination Delena. "Det är väldigt intressant. Varför? Vill du verkligen dem tillsammans? Eller vill du bara önska dem tillsammans? "Säger han.
Halsen händelsen körde en kil mellan de två forna vänner var utan tvekan den mest fantastiska tid jag har sett i en serie som överraskade mig i varje handling. Plec säger hon och Williamson var lunch när han lanserade idén, och hon grät högt. "Min käke slog i golvet, berättar han. "Det är som rörigt och vred, något löjligt, hemsk, vilket är häftigt och om jag har en reaktion, som någon som har hört allt, och förlorar mitt huvud över den -.. Det blåste mitt sinne "
"Det blodiga" Williamson säger utan omsvep. "Tyvärr, älskar alla att Damon, men det är inte värt det, men enligt min åsikt. Dock. Och det är därför vi har en show! Vi kan gå en episod till en annan och bygga till någon form av romantik och kärlek, och har en lång väg att gå. "
Stor del beroende på den inneboende charm och skarpa Ian Somerhalder Damon några fraser som lägger kanten och intriger alla skript, fans är beredda att förlåta nästan vad som helst hans karaktär. "Detta är en impopulär åsikt" Plec sa försiktigt, "men jag verkligen känner starkt för viljan hos alla att älska Damon, oavsett vad han gör. Jag älskar Damon. Vem älskar inte Damon? Men om alla älskar honom oavsett vad du gör, så hur gör som påverkar? Hur är det något djupgående om hans anti-hjälte eller skurk? "
Den starka reaktionen på säsongspremiären av Damon fans precis vad författarna letade efter. "Så för honom att göra något seriöst hardcore, visste jag att folk skulle bli upprörda om det, och irriterande, men det kändes som det var riktigt viktigt för Damon karaktär, när allt var sagt och gjort."
Tappa inte modet fans av Delena. Vägen till inlösen Damon kommer att bli lång och rocosao och är antagligen fulla av död och blodsutgjutelse - för att inte tala, inte att hela frågan om Stefan i vägen - men jag kommer bara att göra betalningar av alla mer episka.
"Det är därför vi har en show!" Williamson sa. "Vi kan gå en episod till en annan och bygga till någon form av romantik och kärlek, och har en lång väg att gå. Det är resan. Inte bara vill samla i morgon. Jag skulle bli ledsen. Jag vill se kyssen, jag vill se svettiga händer, jag ser att alla går ner. "

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0