Joseph Morgan pratar om The Vampire Diaries och filmen "Inmortals"


CW dramaserie The Vampire Diaries, walesiska skådespelaren Klaus Joseph Morgan spelar den onda och farliga vampyren. Mystic Falls har sett i två säsonger av serien.

Efter genomgången rituella offer och återuppväcka hans varulv sida, den ursprungliga vampyr onda cirkeln och hans bror, Eijíah (Daniel Gillies), försvann i en ring av eld, vilket alla i byn full av övernaturliga varelser undrar vad göra härnäst. Nu visade seriens producenter att säsong 3 kommer att vara säsongen av den ursprungliga, är Klaus säker på att göra comeback någon gång.
Under en nyligen exklusiv telefonintervju med Collider, talade Josef Morgan om hennes önskan att göra amerikansk TV, den punkt där han insåg vad en viktig del av historien var Klaus, det roliga i att spela en sociopatisk skurk, och vad Klaus skulle vilja se i säsong 3. Han talade också om sin roll som Lysander i den kommande filmen Highlander fantasy / action (utkommer 11 november), och vad var det att jobba med Mickey Rourke. Kolla vad han hade att säga:

Hur har din medverkan med The Vampire Diaries hände? Var du letar specifikt för amerikansk tv?

Morgan: Ja, jag har varit i Los Angeles i två år. Mitt första år här, hade en och annan gäst roll på något. Jag gjorde ett par filmer, men jag började känna i slutet av förra året, som om du försöker grena ut i amerikansk TV, särskilt eftersom du får för att utveckla en karaktär för en längre tid och så småningom utveckla en relation med allmänheten. Du får verkligen växa och utvecklas med karaktären, och det är fascinerande för mig - livslängden möjligt att spela en roll också. Så när denna del kom, var det bara för att han var på amerikansk tv, men också för att det var en genre som jag är en stor beundrare. Vampyrer är en genre nu. Det var spännande av flera skäl.

Vid ett tillfälle insåg han hur stor del av historien om denna karaktär var? När du registrerar dig att spela en karaktär som har haft en säsong värde av ackumulation, är roligare som skådespelare, eller är desperat att hänga med?

Morgan: Det är frustrerande och nedslående, naturligtvis. Jag anser att detta är en enorm plattform för att lansera och, om jag gör vad jag tror jag gör, kommer det vara underbart och bra och spännande händelse. Men det finns också möjlighet att falla platt på ansiktet framför alla. De vill inte folk att säga: "Ja, det var en besvikelse." Jag var mycket medveten om att när jag först läste för rollen, men när jag började forska rollen. Jag tittade på nätet för att se om Klaus var i böckerna The Vampire Diaries, som jag inte hade läst, på den tiden, och jag fann sidor och sidor om "Vem kommer att spela Klaus?" Och alla dessa saker. Och sedan, upplever den andra säsongen av The Vampire Diaries, Episode 6, starta den några gånger hänvisar till ett avsnitt, så det var en massiv uppbyggnad av tryck och ett inslag som provspelade för rollen.

Hur ser du Klaus, så att den typ av person han är? Vad tycker du är vad som blir den största skurken och farligare än Mystic Falls någonsin har haft?
MORGAN: Först ser jag honom som en sociopat. Jag anser att det inte finns någon linje mellan ont och gott i Klaus. Han gör vad han vill. Det är något som är fruktansvärt i den. Han möter bara dina behov och önskemål. Han är den mest fruktansvärda som har besökt Mystic Falls, för utan tvekan att vi har sett hittills och vad vi kommer att se finns det ingen ögonblick då: "Åh, inte så illa trots allt." Han är ständigt höja sin andel. Precis när du känner han inte kan få mer skrämmande och säga: "Nå, ska det vara det sista hemska sak att göra", vilket gör det värre. Överraskningsmomentet och avslappnad kul som går igenom denna resa gör det mycket farligt.

Är det roligare att hata varandra på skärmen när du verkligen gillar de aktörer som arbetar?

MORGAN: Först är en skurk, i min mening är mycket roligare. Du får säga så mycket mer. Jag hade alltid ett stort intresse för de skurkar, som är mycket roligare. Det är alltid mer intressant när du gör saker med någon du tycker om eftersom det är mycket mer öppen för saker som den föreslår. Det är roligt. Det är som om du satt på dina lagkamrater och du skämtar eller om du ska avvecklas varandra och förolämpande varandra på ett lekfullt sätt, men har roligt med den. Om du arbetar med någon som kommer och de som är tänkta att hata på skärmen, då det här för kul utmaning där du försöker överträffa varandra är mycket intressant. Ibland kan det bli som tennis. Ju hårdare du träffar bollen hårdare vuelve.Es dig mycket roligt.

Vad tycker du Klaus tycker att bröderna Salvatore? Tycker du att man är mer av en nagel i ögat än den andra?

MORGAN: Kanske. Damon han tycker bara det är en lös kanon. Dessa killar har 160 år, och i värsta fall, de är en olägenhet för honom. Jag tror inte att han verkligen ser en av dem som ett allvarligt hot. Stefan (Paul Wesley) är mer förutsägbar för honom eftersom han är kär i Elena (Nina Dobrev) på ett sätt som är hedervärt. Du kan förutsäga vad Stefan kommer att göra och kan manipuleras. Damon är lite svårare eftersom det är mycket instabil. Det verkar ge mycket värde för sina egna liv. Det är förmodligen lite mer än en plåga för Klaus, och som ger honom viss effekt också. Du är verkligen där och Klaus definitivt har en fascination för det. Jag tror att det finns också en fascination för varför Katherine.

Vad älskar du att se Klaus göra eller studera i säsong 3?

Morgan: Jag älskar att gå tillbaka och se hur Klaus blir. Det skulle vara riktigt intressant. Jag känner att jag måste åka dit så småningom, och ta reda på hur den ursprungliga förvandlas till vampyrer och hur förbannelse lades på Klaus, kommer så titta på hans varulv sida sover. Det är något jag gillar att utforska. Elia talade om hur, när min styvfar fick veta att vår mor hade en affär, han dödade min far varulv och hans familj, gnistor ett krig mellan arter. Det skulle vara mycket intressant att undersöka och utforska Klaus reaktion på det, och de flyktiga förhållandet mellan honom och hans styvfar. Jag skulle älska att se dem som en familj, när det hela började.

Att spela en vampyr, är du alltid fokuserade mer på den mänskliga sidan av karaktären, för att hålla den verkliga och mer relatera till publiken och för dig själv? Är flashbacks hjälpa till att informera och representation?

Morgan: Det flashbacks hjälp beyond belief. De gjorde för mig. Han vände ryggen historia innan jag kom i Mystic Falls, så det får inte bara lära sig lite historia, men faktiskt leva det. Det var verkligen till hjälp för mig. Och ja, det är den mänskliga aspekten som utan tvekan spelar. Du vill aldrig endast handla i en vampyr eller ont i allmänna termer vad du letar efter känslor eller karaktärsdrag som kan relatera. De regissörer och producenter av serien uppmuntrar oss alltid att vara så naturlig och så verklig som möjligt och spela med den verklighet som vi gör. Det var ett sätt att rättfärdiga beteendet hos Klaus gör det tredimensionella.

Hur var upplevelsen av att arbeta i Inmortals och vad är din karaktär i den filmen?

Morgan: Jag trivdes bra på Inmortals. Min karaktär är väldigt annorlunda från Klaus. Klaus är på toppen av näringskedjan i Mystic Falls. Han är den person med de bästa. Och är min karaktär i Inmortals den person med lägst staten. Jag är Lisa, som blir en förrädare mot sin egen ras. Jag ska till mitt folk och jag ska gå med King Hyperion, spelad av Mickey Rourke, som skapar denna armé av krigare av Gud. Jag åker dit, men att inte bli allt jag vill ha det, och jag fast med det, och ändå komma någonstans i världen. Jag försöker så dålig eftersom jag är en förrädare som förrådde mitt eget folk och inte se mig värdig ert förtroende. Därför slutade med det sämsta av två världar, nästan som en hund kryper runt, göra narr av och sparkade honom, och inte respekteras av någon. Det var bara en helt annan upplevelse.

Hur var det att arbeta med Mickey Rourke?

Morgan: Jag älskade att arbeta med Mickey Rourke. Det är en underbar slags galen. Det är så generös som skådespelare. Det är bara fantastiskt. Är det någon som kastar en stor kurva boll för dig. Man vet aldrig vad som kommer att få på set med honom, men det var väldigt spännande att vara i den positionen där du kan bara göra vad jag ville att han gjorde, i form av prestanda. Jag är så spännande att se den filmen. Tarsem Singh, var en fantastisk regissör.

Finns det någon form av könsroller eller om du vill utforska, men har inte haft möjlighet ännu?

Morgan: Jag älskar The Walking Dead. Jag är ett stort fan av det programmet. Jag älskade Dawn of the Dead av Zack Snyder, och 28 dagar senare och 28 veckor senare. Jag skulle älska att vara involverad med en film som visar fördelningen av samhället och en liten grupp av överlevande i en värld som har rasat. Det är något jag gillar att utforska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0