Samtal med Elijah (Daniel Gillies)

Fans av The Vampire Diaries är ivriga att möta Klaus - den äldsta och mest ondskefulla blodsugare, och eftersom jag kom till Mystic Falls i slutet av säsong 2 - väntan har varit och är underhållande, tack vare Daniel Gillies, som Elijah spelar. Den ursprungliga vampyr Mannen gjorde en deal med Elena i december, lovar att hålla henne säker när hon ayudea locka och döda Klaus. Vi vet inte om Elijah är en man av hans ord, men vi vet att det blir när serien återvänder med nya avsnitt, med början den 27 januari. "Föreställ dig den historiska delen av företaget som äger en te i hennes ära," retar exekutiv producent Julie Plec. Medan Elia tar all den information du söker, och vi började veta mer om hans förhållande med Klaus och varför det gick söder finns det en annan fråga som måste besvaras: Hur kommer deras närvaro påverkar Damon? "Elia av sjukdomen kan Damon i ett hjärtslag, men det är typ som Damon ville vara. Det är killen som trodde Damon var i säsong 1, säger Ian Vissa

rhalder. "Vi sköt en scen där jag ser Elias rumpa sparkar en viktig person, och mitt i denna scen, fann jag mig nickar, ja. Liksom, wow. Det finns en viss respekt som jag tycker Damon har. Och jag älskar att ha någon som utgör ett sådant hot, men vissa tillbehör lador. "

Gillies nästan inte valdes för rollen. Efter hans audition, berättade producenterna honom de letade efter någon äldre. Men sedan ett par veckor senare fick hans manager ett samtal som kunde gå yngre, trots allt, och om de gjorde, kan det vara din man. Enligt Plec, visste hon och Kevin Williamson alltid att karaktären har en karriär högt på dagordningen, men det fanns en utrymningslucka om du fungerade inte. Inget behov av att använda den. "Karaktären är förmodligen där för att dö, och ändå varje gång vi börjar prata om som stör oss, säger Plec. "Vi visste att vi skulle till våren en överraskning s att han inte blev dödad i slutet av sin första episod, men ju mer du älskar, är svårare att se hur ett original kan dö för evigt." Här tar Gillies oss inne i karaktär, avslöjar hur han var inspirerad av Kelsey Grammer och skulle vilja tolka hans nemesis (Ian McShane!). För mer information om vad som komma skall när han återvänder Vampire Diaries för den andra halvan av säsong 2, innehåller det nya numret av Entertainment Weekly om stöd fredag.

Entertainment Weekly: Allt jag visste om Elia när han provspelade var en vampyr, äldre och mycket farlig. Vad ta med till karaktär?
Daniel Gillies: Jag vill inte låta som en amerikan. Jag minns att jag tänkte, jag vet att den här mannen har bott i USA för ett par hundra år, men det är troligt att någon som reser till Europa ofta, förmodligen pratar om 10 eller 12 språk, däribland några utdöda språk. Jag ville att det skulle låta lite som Kelsey Grammer [skratt], om det har någon betydelse. Jag ville att det skulle låta som gamla pengar i USA, eftersom jag tyckte det gav en vikt och, vågar jag säga, värdighet deras karaktär, utan att vara alltför arrogant, eller för borgerlig. Jag trodde det skulle vara farligt att vara smartare än det var. Jag ser inte det som ett ansikte, båge typ, mustasch, alltid vända. Jag tror det är hur vissa personer kan ha sett, och jag tror det var ett misstag. Jag har alltid gillat män som faktiskt gör mycket mer fruktansvärd, men en väldig massa skador. Det är mycket billigare än de flesta. Jag gillar tanken att ekonomin var i rörelse, ord, handling, allt.

Och ändå, han vet hur man gör en entré.
Om detta var en västerländsk, skulle han vara mannen i svart cowboy kostym med en enorm 40-gallon hatt, in i rummet. Alltid dödande. Varje vecka läser jag [manuset], och jag tror jag är haj. Varje vecka, tror jag, mannen, jag måste göra allt cool. Tro mig, jag har gjort roller som underlåter att göra allt cool. Jag ska ut till barer, och människor kommer att sluta, särskilt flickor, jag antar - och jag är en gift man [hans fru är hon är allt som Rachael Leigh Cook], så detta är inte alls lockande för mig - och det är som, "Du är så hemskt. Hur är det? "Det är Kevin och Julie skapande. Jag försöker inte falsk ödmjukhet här, jag tycker verkligen att [det som] Jag har turen att delta i något som de skapade, och bara ur vägen av det. Det är lustigt, folk får alldeles för mycket beröm för saker som andra gör, speciellt Kevin och Julie och direktören för fotografering.

Så människor kommer till dig och inte korsa gatan för att komma bort från dig.
Jag ska ge mig en hel del: det gav mig en känsla för humor. Jag gjorde honom bara en skurk, och jag tror att författarna har agerat i enlighet med detta eftersom jag njuta av det också. Jag gav denna förbryllad patos ... Jag tyckte det var roligt. Som har levt med ett par århundraden, måste man ha ett sinne för humor. Du vet vad jag menar? Jag tror att minst en måste hitta människans villkor, eller helt enkelt klassmedvetna, kul. Hans syn på döden skall vara så intressant. Jag alltid föreställa mig, och han har aldrig riktigt upplevt det aldrig har försvunnit från planeten, skulle det kännas konstigt att se att det är så flyktigt. Det måste finnas en känsla av avund från honom efter ett tag, i vissa avseenden, men självklart vill stanna.

Jag har förstått att integreras mer i staden, inte bara poppar att se Elena.
Det var roligt. Han är verkligen försöker att konsolidera, och på sätt och vis, är inrättandet av en sådan falang runt med Damon Elena och Stefan. Det blir liksom nästan militär strateg. Jag känner det som om, till skillnad från mig, har tålamod en gud. Jag känner att jag måste vänta 100 år för att kunna hämnas på något, lite av det. Jag vet vad jag tror att hans inställning till dessa saker Historical Society. Jag tycker att det är mycket lärt. Jag tror att det har en mycket bred kunskap om området. Definitivt inte avslöja exakt hur senare. Men det är mycket möjligt att din hjärna är uttråkad i denna roll, men vad bränslen honom är hans önskan att locka Klaus.

Är du fortfarande i mörker om det verkliga motiv Elias?
Jag ska vara ärlig, jag vet inte. De håller oss i mörkret och från en episod till en annan. Men du kan inte riktigt spela en karaktär om inte minst göra en gissning. Jag var som, titta, jag fatta några beslut, och om jag har fel i vägen, så jag får vara fel. Men om jag börjar att fatta beslut, då är det bara kommer att bli denna enhet gel. Du kommer inte ha någon själ. Jag vill hellre ha fel, men äger min fel adress.

Och du tror att din ursprungliga uppskattningen fortfarande är korrekt?
Jag, faktiskt. Jag är inte långt borta.

Fans har varit högljudd erbjuda förslag på vad de tycker bör spela Klaus. Är det någon som skulle vilja se rösterna?
Jag tror inte jag ska gå den riktning jag vill vara. Jag tycker att det borde vara högre. Folk tror verkligen Åh, de kommer gå med en ung pojke, eftersom det är CW, och typ för alla världens unga och sexiga, utom kanske mig. [Skratt] Men det är sant, är oftast vackra unga människor, som också är stora aktörer, smart. Men jag lutar personligen mot någon väldigt, väldigt stark, och jag tror att det skulle vara intressant att se någon för ett par år. Jag tror inte att någon i en viss ålder och en liten cragginess ömsesidigt uteslutande också någon sexig och, naturligtvis. Men jag tror att de kommer att gå yngre. Jag kommer aldrig gå med någon över 40. Men jag skulle älska om det var Julian Sands. Jag tror att det vore fruktansvärt. Jag skulle älska, naturligtvis, Rutger Hauer.

Min dröm är gjutna Idris Elba.
[Gillies kommer att titta på din dator.] Toppen, den här killen. Gud, jag älskar det. Den här mannen är inte ens gamla. Det är mycket mycket stilig. Det skulle vara perfekt ... Om du kan spela alla i hela världen för Klaus, skulle jag säga att Jonathan Rhys Meyers i termer av ungdomar. När det gäller en gammal, ingen i världen - Gene Hackman. [Skrattar] Jag säger f-ning gå för det. Gör honom som en motherf-er, vet du vad jag menar. Den här mannen ska endast krossas. Styrka kan inte vara falsk. Du möter några aktörer som människor, och känner mycket stark, och börja agera, och dess styrka är borta. Du träffar andra barn, som är som, den här killen är liten och oberoende, och sedan börjar se en scen med honom, och du är som, i F-gjorde det? Jag har sett jätte buttra killar som verkar ha suttit i fängelse, och de kommer att börja handla med dig, och det finns ingenting. Du är som, den här killen är en fitta. Han fejkar det eller driver den kraft du har. De killar som är riktigt stark, tryck inte. De vet bara de är. Den som är vald, jag hoppas bara det känns verkligen som djävulen bara komma in Har du sett Sexy Beast? Ben Kingsley är den första halvan av filmen. Det är så demoniska och skrämmande det är, och du tänker, ingenting Ohmygod, jag kunde aldrig bli så hemskt. Men Ben Kingsley är i princip som Elia, och fortfarande talar om Klaus. Jag minns att jag såg filmen första tanken, ja, att F-kommer de att ta in kommer att bli läskigare än Ben Kingsley? Och sedan i går Ian McShane. Och jag vill, okej. [Skratt] Touche. Bravo ... alla Scratch. Klaus Ian McShane. Det skulle vara häftigt. Han skulle vara den mest skräckinjagande vampyr genom tiderna.

Det skulle vara bra.
Jag menar, Ian McShane. Han triumferar över alla.

Jag gillar det. Det finns en gammal skurk, som i programmet, och jag tror att det skulle dra ut Damon och Stefan.
Just det. Jag instämmer helt. [Tyvärr Williamson. "Jag tror att det skulle vara bra också, säger han," men jag tänker inte gå till den gamla för rollen. Det måste vara någon som verkligen tror det var i en relation med Katherine, eftersom det är där det började. Han förförd och förs bort. "Tja, säger vi. Men jag kunde inte Katherine, vars far fick honom att ge upp sitt barn och sedan utvisas, har haft problem med dina föräldrar?]

Elijah har träffat Jenna, som var värd för Historical Society det. Kommer de att fortsätta att samverka?
Kommer att använda lilla Jenna. Jag spelar är lite attraherad av henne. Jag tror att han tycker det är ganska söt, faktiskt. Men mer än så, tror jag han tycker att det faktum att varje gång han är runt, är Alarik och alla slag att få rädd. Jag tror Elena är attraktiv också. Jag menar, jag vet att det gör. Kanske det är bara jag. Skämtade bara. Men jag tror han njuter av resultaten av dess sevärdheter nästan mer än den mycket attraktiv. Jag tror att kommer från sexuella något som ingjuter skräck för att bara vara ute bland folk. Om någon charmig, och en annan person är rädd, det är en viss twist till det.

Elíasde Hur Damon?
Jag tror att Damon är nog lite som en väldigt ung Elijah. Jag tror Elia vet att Ellen kommer att vara säker under överinseende av Damon, men jag tror att han ser det som ett slags ofarlig - vilket förmodligen är hans galenskap. Det är som, "Ja, jag slog vampyrer som du i min dröm, och igen, jag kunde ha dödat dig flera gånger nu. Gör som jag säger. "Det är mer än människa Elia. Damon är så kaxiga längre än vad som faktiskt är kapabla att göra, som jag tror är det som gör Damon lite bedårande. Det gör det lite mänsklig. Han är som en envis liten hund eller något.

Sista frågan: Vi vet att farbror John n igen i februari. Jag skulle vara glad att se scener mellan dig och David Anders. Jag antar att vi får lite?
Det är intressant. Det finns definitivt en del saker om oss. Min ta på det är Elias kommer veta vem han är. Den här mannen vet allt. Han vet intriger av staden. Från det ögonblick han upptäckte att Ellen, jag tror att han blev galen forska exakt vad som händer. Jag menar, du gör denna "sak Historical Society." Han är ta reda på var stammarna tog, vad arv har gjort vad för vem. Jag tror att det är utrett skiten ur detta område. Inte olikt en FBI-agent. Jag slår vad om att hon har resurser och medel att ta reda på exakt vad som i historien om bilder av John också. Och igen, jag tror inte att det uppfattas som någon form av hot.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0